mandag den 7. april 2014

Dukkeproduktion ;0)






Drengedukken skal være en rigtig frækkert, med tungen ud af munden og en fuck-finger.

Pigedukken skal være en rigtig lille kyssegotte ;0) 💋💋



Så blev den ene arm sat på drengedukken, den med fuck-fingeren.

Så blev det til 2 skelet-dukker, nu mangler tøjet bare👍💖

Så blev hovederne slebet med fint sandpapir. Klar til maling.

Hovederne er malet hudfarvet. (Hvid, lidt rød, lidt blå og lidt gult) der er brugt plakat maling, da det giver en mat farve. Farven er blandet op med trælim, da det gør malingen mere stabil overfor vand. Synes måske lige den blev hvid nok. Men ok vi er jo danskere, og vinteren har lige været over os😉🌺


Så blev øjne, propil, bryn om mund malet. Jeg valgte at plette lidt lyserød i ansigtet, for at give en skyggeeffekt. Det lykkedes meget godt synes jeg. Klar til tøj fabrikation👍👍☺️

Så er der gang i strikkepindene, jeg har valgt at drengedukken Viggo skal have en stribet sweater på, da det for mig illustrerer frækhed.

Jeg vælger at slå flere masker op, så ærmer bliver strikket i trøjen samtidigt, giver mindre syen sammen og hæften ender😉😉hade job👎



Så blev sweateren færdig, nu er det spændende om Viggos hoved kan komme igennem åbningen...
Yes👍👍👊det gik så fint. Jeg tænker det er bedre at få fabrikeret bukserne førend jeg syr trøjen sammen.

Så er der startet på bukserne, der skal være streger ned langs siden.👍

Så slap garnet op, lige netop som det ene bukseben blev færdigt.

Bukserne tager form, måske er buksebenene for smalle😢ork han har jo kun pinde ben, så mon ikke det går??

Så skal de syes sammen😊😊😊

Så fik Viggo hæklede fødder👍tjek

Jeg vælger at sætte en vaskebold ind på maven af Viggo, for at give ham lidt mere form.


Bukserne limes på vaskebolden, og trækkes op på plads.

Så er det tid til en tur ved frisøren😄

Viggo er med på moden og har strit hår👍

Viggo får en hæklet charmeklud, den bliver limet i nakken.

Flotte fyr, jeg er meget tilfreds....✔️På dukkeopgaven

Så blev det Ragnas tur til st få en yndig kjole. Stoffet er klippet af engangskarklude.

Så begynder stoffet at tage form.

Jeg syer kjolen dammen for oven og trækker den ned over hovedet.

Ragna er nød til at ligge under symaskinen for at kjolen kan komme på kroppen.

Så skal der Hawaii blomster på kjolen, og brudeslør i håret. Så er kysse Ragna klar til at blive gift.

1 kommentar:

  1. Jeg startede med at folde et hygiejne bind sammen. Derefter blandede jeg træbindmiddel med vand i forhold 3:1. Det blev en dejlig masse at arbejde med, selvom det var et støvet fornemmelse i næsen. Jeg har formet frække Alfred med Fuck finger og kysse Alma. Nu skal de tørre og så må vi se om det bliver til dukker på pinde;0)

    SvarSlet