torsdag den 28. august 2014

Vase


Jeg vil lave en vase, ud af pladeteknikken. Jeg har fundet nogle fliser der skal blive tykkelsen på mine plader ler.

Leret bliver rullet ud mellem fliserne på et nuppert liggeunderlag.

Min skabelon til vasen ligges på.

Jeg skærer med bagsiden af kniven.

Et skærebræt bliver overtrukket med plastik, min erfaring med tidligere lavet ler siger mig at leret er svært at få af pladen igen.

Liggeunderlaget vippes over på skærebrættet.

Leret var svært at få af liggeunderlaget.

Jeg ruller nogle tværstykker der skal danne et V på selve den store flade. 

Jeg var nød til at gå fra den nuppert udseende, da leret ikke var til at få at liggeunderlaget. Så den bliver glat. Det skal ligge lidt til tørre, så vil jeg trykke en mønstret kant. Håber der er ler nok... Det var mit sidste.

Nu har leret tørret i nogle dage og har sat sig, så jeg kunne lave et vikinge inspireret tryk.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar