onsdag den 27. august 2014

Strik af uld

Det hjemme plantefarvede uldgarn inspirerer mig til at strikke en 70'er sweater.
Maskerne slåers op.

Efter den grønne farve (grå bynke) skiftes til lyng farven. Der er kun garn nok hvis alle nøgler bruges.

Ryggen er færdig.



Forstykket bliver lavet af grå bynke og rejnfan.

Jeg strikker det ene ærme med grå bynke og resten af lyngen. Derefter strikker jeg det andet ærme af grå bynke. Jeg er nu nød til at strikke halskanten af grå bynke, for derefter at kunne halvere det sidste garn af grå bynke til striber i ærmerne af 2 grunde. 1. Ærmerne skal være længere. 2. Så ser man ikke så stor farveforskel på lyng og rejnfan som jeg er nød til at fortsætte ærmet med for at det bliver langt nok.

Halskanten er færdig.

Der bruges alle ender til at sy sammen med.

Første ærme syet sammen og ender hæftet.

Trøjen er færdigt.

Her ses det sidste garn. Ikke meget resource spild her ;0) puha

Så blev trøjen taget i brug.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar